26 de juny 2009

Fruita d'estiu

Hola amics!!! Ja han començat les vacances d’estiu!!!!! Jo ja tinc un munt de plans per fer, des d’anar als Campaments, a colònies esportives i d’anglès i de viatge amb els pares. Ja us aniré explicant on soc i què faig. Però avui vull parlar-vos de la fruita d’estiu, és tant bona!!!!

A mi m’agraden molt i molt les cireres i ara precisament és el temps. Quan em llevo al matí la primera cosa que faig i baixar al jardí i englotir-me un bon grapat de cireres, ja que a primera hora són fresques perquè no els hi ha tocat el sol. M’agrada molt collir la fruita de l’arbre i menjar-me-la, és molt més bona que no pas si ja està collida. El què passa amb la fruita d’estiu és que arriba tota a la vegada, es divertit perquè durant dues setmanes mengem moltes cireres, després arriben els albercocs, enmig toca a les maduixes, que també m’agraden moltíssim i a partir d’aquí les prunes, les peres, les pomes, les ametlles i finalment el raïm i les figues.

Amb la padrina fem cada any melmelada de tot, les posem en potets petits i les embassem, aquest any he fet jo les etiquetes, ja que a l’escola ens van ensenyar a fer servir un programa per canviar coses de les fotos i crear etiquetes i logos. El dia de la melmelada tenim molta feina, primer collir la fruita vigilant agafar la més madura però que no estigui passada o tingui alguna picada de moixó, després fer-la bullir amb sucre, deixar-la en repòs i finalment embassar-la al buit, ficant-la al bany maria. M’agrada perquè durant un parell dies queda una olor a tota la casa de fruita dolça, que sembla que et poguessis menjar les parets.

Que us agrada a vosaltres la melmelada? Si voleu podeu venir a casa a provar-la!!!!!!