08 de maig 2009

L’Hort i el jardí


















Hola a tots!!!! Heu vist com ja ha arribat el bon temps? Li ha costat una mica però ara ja el tenim aquí! No sabeu com m’agrada aquesta època! Aquest cap de setmana em toca fer una feina que em torna boja, plantar flors i arreglar l’hort.

Davant de casa tenim un jardí, es una esplanada on hi creix herba verda, de fet, sembla una catifa, ja que t’hi pots estirar i rebolcar i no et fas gens de mal, és una mica tou. Doncs demà amb la padrina i la mama hi plantarem flors. Algunes dins d’àmfores de terrissa, altres dins d’un carretó de fusta vell que hi tenim, altres fent sanefes... es divertit i sobretot es gratificant perquè quan acabes veus tot el jardí ple de colors diferents i dona molta vida.

Darrera hi tenim l’hort,i ara es el moment d’arreglar-lo, de remoure la terra perquè respiri i fer-la més tova per poder-hi plantar desprès totes les llavors i aquestes pugin néixer i créixer. Un cop s’ha llaurat la terra, això ho fa el padrí amb el motocultor, a mi no m’ho deixa fer ja que s’ha de fer força per empènyer-lo. Amb una aixada fem els solc, son com regueres, unes enfonsades i les altres elevades. El padrí em diu que es fa d’aquesta manera perquè quan les llavors estan plantades i es reguen, l’aigua que entollada on hi ha planta i la va absorbint a mesura que la necessita. No sé quin planter hauran comprat avui en el mercat del poble ja us ho explicaré a la propera. Aii! Quines de menjar-me els tomàquets i els enciams que hi creixeran!!!!