26 de gener 2009

Xerrada a l'escola

Hola!!!! Que tal us ha anat el dia avui? A mi molt be perquè avui han vingut un noi i una noia a classe i ens han fet una xerrada sobre les diferents activitats que podem fer durant aquest estiu. I la veritat es que ha sigut molt interessant, perquè he aprés que hi ha moltissimes coses a fer i que es impossible que t’avorreixis. Han arribat després de l’hora del pati i abans d’explicar-nos res ens han fet preguntes, com: Que vareu fer aquest estiu? On vareu estar? Participeu en algun esplai durant el cap de setmana? Sabeu que es una casa de colònies? I un intercanvi multilateral?I un SVE? I mes preguntes que ara no recordo. Després de saber que havíem fet ens han passat un vídeo molt entretingut. Allà hi explicava les diferents opcions que tenim per fer aquest estiu i també durant les vacances de Setmana Santa. Ens han donat varies opcions com: anar de campaments (jo ja hi vaig anar l’estiu passat per primera vegada i aquest any ja varem quedar amb el amics que hi tornaríem tots), anar a fer unes estades de idiomes o d’esports i el que m’ha semblat mes interessant es un projecte per anar a viure durant una temporada a l’estranger. Jo encara no ho puc fer perquè soc petit, però la Ru el proper any ja hi podrà participar.

Es tracta d’anar durant sis o dotze mesos a treballar en un altre país ajudant en un projecte, a l’igual que la noia que ens ho explicava, ella es alemanya i porta 4 mesos treballant per la nostra zona. I el projecte que ella fa es explicar als nens i nenes les diverses opcions que tenim per poder aprendre d’altres cultures, practicar una llengua diferent, conèixer món i ser mes tolerants. Ella ens ha fet la xerrada en castellà ja que el català li costa una mica, però de tant en tant ens deia alguna paraula. També ens ha passat unes dispositives del seu país i m’ha semblat molt i molt bonic i sobretot molt verd. Ens l’ha situat en el mapa i esta al mig d’Europa però a la part del nord.

Avui porto tot el dia pensant amb el munt d’opcions que tinc per fer coses diferents cada estiu, ara que encara no soc tant gran puc anar de campaments, de colònies i els caps de setmana a l’esplai. Després quan seré mes gran ja podré marxar mes temps. Estic molt content que m’ho hagin explicat, ara quan arribi el pare li diré que de gran vull fer un SVE (és el nom que te aquest programa, però no li digueu al pare d’acord, vull veure si ho sap) jajaja