31 d’agost 2008

VACANCES I, Festa Major !!

Hola amics! Fa dies que no us escric però he estat de vacances al poble dels meus avis i allà encara no hi arriba la connexió d’Internet per poder explicar-vos el que faig. Hi he estat quinze dies i durant aquests dies he fot moltes coses, però el que mes m’ha agradat es el dia de la Festa Major del poble. Dos dies abans amb l’avia ja comencem amb els preparatius, arreglar el jardí, fer rams de flors fresques per l’entrada i centres de taula, polir la coberteria, anar a comprar les provisions (sempre es compren coses molt bones), ordenar les habitacions del sostre pels convidats i netejar tota la casa i coberts. L’avia cada any mata un ànec per fer-lo a la taronja i a mi em torna boja. El dia abans a la tarda es per anar a la perruqueria o posar-nos ben guapes.

El dia de la festa ens llevem ben d’hora i fem un bon esmorzar, després ens preparem per anar a missa, es el lloc de reunió de tot poble i també de la gent forana que ens visita. Aquest any, com cada any, hi vaig trobar la Marta i en Miquel. Precisament aquest any ens tocava a casa nostra ser les priores durant la cerimònia, es tracta d’aguantar un ciri durant la missa i desprès posar en una plata brots d’alfàbrega que donem a la gent quant surt de l’església. En el meu poble el dia de la Festa Major quant la gent surt de l’església se’ls hi dona un panet beneït a cada un i s’acaba amb un piscolabis, al so de la musica d’un acordió. Desprès tothom va cap a casa a dinar. L’ànec a la taronja ja he dit que no falla mai!!!

A la tarda, un cop s’ha jugat una bona estona a cartes, ens tornem a vestir elegants i es baixa cap al ball. A mi m’agrada molt ballar, el pare me’n va ensenyar quan era petita. Amb la Marta a vegades ballem juntes ja que en Miquel sovint te vergonya i no ens ho demana mai. Tot i que l’hem vist alguna vegada i ho fa força be!

Però durant aquests dies també he fet mes coses: banyar-me al riu, pujar un pic... ja us ho explicaré. Tanmateix m’agradaria que m’expliquéssiu que heu fet vosaltres durant aquestes vacances.

Fins desprès!