16 d’abril 2009

La Mona

Hola amics!!! Com han anat les vacances? Jo m’ho he passat molt i molt be, i he menjat molta Mona!!! Que us agrada a vosaltres? Sabeu que és? Doncs un pastís sovint de dos pisos, el primer mes gran, fet de mantega i el de sobre mes petit, normalment es de crema amb fruites confitades. A mi em torna boja el de mantega, tot i que la taronja confitada es una delícia, per no parlar de les cireretes!!!

Doncs a casa es tradició de cada any anar a buscar la mona el diumenge de Pasqua. Des de que vaig néixer és el meu padrí qui me la paga i em diu que ho seguirà fent fins que em casi. Ui pobre padrí que li queda temps!!!! Jijiji Ens llevem d’hora per fer tots un bon esmorzar, després el padrí i jo anem a la pastisseria que hi ha a la plaça major i sortim d’allà amb una gran caixa rodona. Aquest any també m’hi han ficat al cap de munt un ou de xocolata negra. I el pastisser la decora amb unes plomes de tots colors i un parell de polletets! Cada any els guardo en una caixa, no se pas quants n’hi dec tenir, però ben be una trentena!!!

Ah!!! No us ho he dit, però el dissabte de Pasqua, amb la padrina, anem a comprar unes sabates de xarol. Aquesta també es una tradició de casa meva, així el padrí em paga una mona i la padrina unes sabates noves. Les d’aquests any son molt boniques, de xarol vermell amb una sivella grossa platejada.